Header Ads

Sponsor

ေဖြေဖြ ရွာရွာ ျပည္ျမန္မာ


မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ နံနက္ အိပ္ရာထရာတြင္ ကိုယ္ခႏၶာေတာ္ မနံေစရေအာင္ စံပယ္ဆီမ်ားျဖင့္ မိဖုရားမ်ားက လိမ္းပြ တ္ေပးရသည္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးသည္ စံပယ္ဆီျဖင့္သာ ကိုယ္ကို လိမ္းပြတ္ခံၿပီး လံုးဝ ေရမခ်ိဳးခဲ့ပါ။
ဦးရာဇတ္သည္ အျခားသူမ်ားအတြက္ အသနားခံစာကို ေစတနာသက္သက္ျဖင့္ ေရးေပးတတ္သျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕ သားမ်ားက ‘ ေစတနာ့ဝန္ထမ္း ေလၽွာက္လႊာစာေရးႀကီး ‘ ဟု ေခၚခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာ့စတီရီယိုေလာကတြင္ ေအာင္မင္း(သုခမိန္လိႈင္)၊ ေမာင္သစ္မင္း၊ ဝင္းမင္းေထြး၊ မင္းခ်စ္သူတို႔အား ‘ မင္းေလးမင္း ‘ ဟု ေခၚၾကသည္။ ( ဆရာ ဆက္ပိုင္က ‘ မင္းႀကီးေလးပါး ‘ ဟု ေခၚဆိုေၾကာင္း ေထာက္ျပထားပါသည္။ )
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ ဗီလိန္(villain) လူဆိုးခန္းတြင္ အမ်ားဆံုးသရုပ္ေဆာင္၍ ရွားရွားပါးပါး အကယ္ဒမီဆြတ္ခူးခဲ့သူ ငါးဦးမွာ – ၁။ ဦးေက်ာက္လံုး၊ ၂။ ဦးအံ့ေက်ာ္၊ ၃။ ေအာင္ခိုင္၊ ၄။ ဖိုးေက်ာ္၊ ၅။ ေက်ာ္ေသာင္းႀကီး တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
ဒါရိုက္တာ ထြန္းလင္းေက်ာ္ (လူရႊင္ေတာ္ ပါေနာက္)၏ ‘ လင္းဆြဲ ‘ ဇာတ္ကားရိုက္ကူးစဥ္ လူၾကမ္းသရုပ္ေဆာင္ အကယ္ ဒမီ စိုးတင့္သည္ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းအတြင္းသို႔ ဒိုင္ဗင္ထိုးခ်ရာ၌ ေသဆံုးသြားခဲ့သည္။
မင္းသားႀကီး ေရႊဘ ပထမဆံုးပါဝင္သည့္ ‘ သတၱိ ဗ်တၱိ ‘ ဇာတ္ကားရိုက္ကူးစဥ္ ေစာ္ဘြားႀကီးကုန္းထက္မွ ဆိုင္ကယ္ေရာ လူပါ ခုန္ခ်ခဲ့ရာ ေျမျပင္ေပၚသို႔ က်ေရာက္ခ်ိန္တြင္ ေရႊဘက ေအာက္သို႔ေရာက္သြားၿပီး ဆိုင္ကယ္က ေရႊဘအေပၚက်ကာ ရိုက္မိလိုက္၍ ခါးက်ိဳးသြားခဲ့သည္။
‘ အဘေရ ‘ ဇာတ္ကား၌ ဦးဘကေလးသည္ လူေပ်ာ္ႀကီး ဦးေရႊရိုးအျဖစ္ ပုဆိုး ခါးေတာင္းက်ိဳက္ၿပီး ပုသိမ္ထီးေဆာင္းကာ ေျခတဆတ္ဆတ္ ကျပရာမွ ဦးေရႊရိုးအက စတင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ကာတြန္းဆရာႏွင့္ ဟာသသရုပ္ေဆာင္ ဦးဘကေလးသည္ ‘ မိႈင္းေဝေဝ ‘ ဇာတ္ကားအတြက္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသား သာ ဂိအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ရန္ သရက္ေတာေက်ာင္းတိုက္ဝမွေန၍ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားမ်ား၏ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု၊ ေျပာပံုဆိုပံု မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ အေသးစိတ္ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့သည္။
ဟာသသရုပ္ေဆာင္၊ ကာတြန္းဆရာ ဦးဘကေလးသည္ အစၥလာမ္ဘာသာဝင္တစ္ဦးျဖစ္သည္။
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သမိုင္း၌ မိတ္ကပ္ျဖင့္ ရုပ္ေျပာင္းရုပ္လႊဲလုပ္ကာ ပထမဆံုးသရုပ္ေဆာင္ခဲ့သူမွာ ကာတြန္း ဦးဘကေလးျဖ စ္သည္။
ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္သမိုင္းတြင္ ဇာတ္ကားရိုက္ကူးရင္း မ်က္လံုးထိခိုက္ခဲ့ေသာ သရုပ္ေဆာင္ႏွစ္ဦးမွာ မင္းသားႀကီး ေရႊဘႏွင့္ မင္းသားႀကီး ေဌးဝင္းတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ( မွတ္ခ်က္။ ။ ေရႊဘသည္ ‘ေရႊဓားဗိုလ္’ ဇာတ္ကားတြင္ ေက်ာ္ေဇာ၏ဓားခ်က္ျဖင့္ မ်က္လံုးတစ္ဖက္ ဒဏ္ရာရခဲ့ၿပီး ေဌးဝင္းကမူ ‘ ညီမအတြက္ ပံုတစ္သြယ္ ‘ ဇာတ္ကားတြင္ ယမ္းစမွန္၍ မ်က္လံုးတစ္ဖက္ ထိခိုက္ခဲ့သည္။ )
ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ေက်ာ္ေဆြသည္ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္မျဖစ္မီက ကမာရြတ္-အင္းစိန္သို႔ ေျပးဆြဲေသာ ဘတ္စ္ကား လိုင္းတြင္ စပယ္ရာ(ယာဥ္ေနာက္လိုက္) လုပ္ခဲ့ဖူးသည္။
ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ အကယ္ဒမီ ဝင္းဦး၏ ပထမဆံုးကေလာင္အမည္မွာ ‘ ညိဳမင္းလြင္ ‘ ျဖစ္သည္။
ဂီတစာဆိုႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္းသည္ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ မႏၲေလး စိန္ပန္းသံလ်က္ေမွာ္ အေနာက္ပို င္း တမာရိပ္အနီးတြင္ အုတ္သယ္ကားဘီးေအာက္ ဝင္းတိုး၍ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။
နာမည္ႀကီး ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းရုပ္ရွင္ဇာတ္ကား Dr. No တြင္ သူနာျပဳဆရာမေလးအျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္ခဲ့သူမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ စိန္ဂၽြန္းကြန္ဗင့္ေက်ာင္းထြက္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီး ‘ ေဆနာစိန္ ‘ ျဖစ္သည္
ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ ေက်ာ္ေသာင္းႀကီး (ေျဖေလ်ာ့ေခြဇာတ္ကား) ႏွင့္ ေဇာ္လင္း (တိုက္ပြဲေခၚသံဇာတ္ကား) တို႔သည္ ကြယ္လြန္ၿပီးကာမွ ရုပ္ရွင္အကယ္ဒမီ ေရႊစင္ရုပ္ဆုခ်ီးျမႇင့္ျခင္းခံရသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
‘ ဇနီး ‘ ၏အဓိပၸါယ္မွာ ခင္ပြန္းေယာက်္ား၏ ‘ဇ’ ႏွင့္ နီးစပ္ေအာင္ ေပါင္းသင္းႏိုင္သူ ျဖစ္သည္။
စာေရးဆရာ သိပၸံေမာင္ဝ(ဦးစိန္တင္) သည္ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္တြင္ ကန္႔ဘလူၿမိဳ႕နယ္၊ ဝါးေတာရြာ၌ ဓားျပမ်ားက လူမွားသတ္ မိ၍ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။
စာေရးဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းသည္ အသက္ ၅၇ ႏွစ္အရြယ္တြင္ စက္ဘီးတိုက္ခံရ၍ ၁၉၄၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၆ ရက္ေန႔ တြင္ ရန္ကုန္ ေဆးရံုႀကီး၌ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။
အခ်ဳပ္တန္း ဆရာေဖသည္ ရွမ္းျပည္နယ္၌ ေခတၱေနထိုင္စဥ္ သႀကၤန္အတြင္း ေရပက္ခံထြက္ရာမွ အေအးမိ အျပင္းဖ်ား ကာ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ဦးထြန္းဝ၏လက္ေပၚတြင္ အသက္ေပ်ာက္ခဲ့သည္။
စာေရးဆရာ မင္းေဆြသည္ ၁၉၄၉ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ ေဆးလိပ္သြားဝယ္ဦးမည္ဟုဆိုကာ ေနအိမ္မွ ထြက္ သြားခဲ့ရာ ယေန႔တိုင္ ေသသည္ ရွင္သည္မသိ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့သည္။
စာေရးဆရာ ေမာင္သိန္းဆိုင္သည္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္၊ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ Excel Tower အေဆာက္အဦတြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကန္ေတာ့ေပးပြဲအခမ္းအနား၌ စကားေျပာၾကားရင္း ရုတ္တရက္ မူးေမ့ လဲက် ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။
မဂၤလာပါ ဟူေသာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားကို တီထြင္ခဲ့သူမွာ ထြန္းေန႔စဥ္မွ ဦးထြန္းေဖ ျဖစ္သည္။ ‘ ကုလသမဂၢ ‘ ဟူေသာ ပါဠိအမည္ျဖင့္ မွည့္ေခၚေသာ ေဝါဟာရအား သူရိယသတင္းစာတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ သံုးစြဲခဲ့သည္။
သတင္းေထာက္ ဟူေသာ ေဝါဟာရအား သတင္းစာဆရာ လြယ္အိတ္ႀကီး ဦးဘလိႈင္က ၁၉၃၀ ျပည့္ႏွစ္ ဝန္းက်င္ခန္႔က တီထြင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ‘ သတင္းေထာက္ ‘ ဟူေသာ ေဝါဟာရ မေပၚမီက သတင္းစာကိုယ္စားလွယ္ ဟု ေခၚေဝၚခဲ့ၾကသည္။
‘ မိုင္ဒါ ‘ ကြင္း(ယေန႔အေခၚ ၿမိဳ႕မကြင္း) သည္ အိႏၵိယေဝါဟာရ ‘ မိုင္ဒန္း ‘ maidan မွ ဆင္းသက္လာၿပီး ‘ ကြင္းျပင္ က်ယ္ ‘ (သို႔) ‘ စစ္ေရးျပကြင္း ‘ ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံတည္းသာ သီးသန္႔ပိုင္ဆိုင္ေသာျမစ္မွာ ဧရာဝတီျမစ္ျဖစ္ၿပီး ‘ မိခင္ျမစ္ ‘ ဟု တင္စားေခၚေ ဝၚၾက သည္။
ဘူမိေဗဒပညာရွင္မ်ား၏အဆိုအရ ဧရာဝတီျမစ္ႀကီးသည္ သက္တမ္း ႏွစ္ေပါင္း ၁၅ သန္းရွိၿပီး ‘ ဧရာဝတီ ‘ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္ကပင္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀၀ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္သည္။
ျမန္မာက သတ္မွတ္ေသာ ‘ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ ‘ (sea level) မွာ က်ိဳကၡမီတြင္ ‘ သုည ‘ ဟု သတ္မွတ္ထားၿပီးမွ တစ္ႏိုင္ငံလံုးကိုလိုက္၍ ယွဥ္ျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဩစေၾတးလ်၏ ငါးပံုတစ္ပံု၊ အေမရိကား၏ သံုးဆယ္ပံုတစ္ပံုသာ ရွိသည္။ ဓာတုကလ်ာသည္ နတ္ သၽွင္ေနာင္ထက္ အသက္ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္ ႀကီးသည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါ ၃၂ ခ်က္ကို ဖတ္ရႈမိရံုနဲ႔ ဒီစာအုပ္ရဲ႕အေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းရိပ္မိၾကမွာပါ။ ဆရာ မိုးျမင့္ေမာင္ရဲ႕ ၁၃ အုပ္ေျမာက္ လံုးခ်င္းစာအုပ္ျဖစ္တယ္။ ဘာသာေရး၊ သမိုင္း၊ အႏုပညာ၊ စာေပ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ အားကစား၊ အေထြေထြဆို ၿပီး က႑ေတြကို ခြဲျခားျပဳစု ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလမွာ ထြက္ရွိခဲ့တာပါ။ တန္ဖိုးကေတာ့ ၂၅၀၀ က်ပ္ ျဖစ္ပါတယ္။
Credit – Kanaung News
Source : goo.gl/zQtHxh

No comments